Om konto och abonnemang
När du avslutar ett abonnemang så kan du fortsätta använda tjänsten tills abonnemanget löper ut. Dina uppgifter kommer att finnas kvar om du väljer att teckna ett nytt abonnemang på samma användarkonto. Om du avslutar abonnemanget så finns alla dina inlägg kvar i 30 dagar. Därefter raderas allt, i enlighet med personuppgiftsförordningen GDPR. Om du vill starta abonnemanget igen efter 30 dagar så får du börja om från början.
Du kontaktar Bräcke diakoni på rattvisat@brackediakoni.se , så hjälper vi dig med din uppsägning.
I nuläget så går det inte. Appen är inte upphandlad i något landsting men Bräcke diakoni arbetar för att detta ska kunna ske i framtiden.
Har du skrivit rätt e-post och lösenord? Klicka annars på ”glömt lösenord” så får du ett e-postmeddelande med dina inloggningsuppgifter.
Är du uppkopplad mot internet? Det måste du vara för att appen ska fungera.
Om det fortfarande inte fungerar så kontakta oss på rattvisat@brackediakoni.se
Du kontaktar Bräcke diakoni på rattvisat@brackediakoni.se, så hjälper vi dig att uppdatera dina uppgifter.
Ja det går utmärkt att betala för ett helår. Det kostar 799 kr.
Kostnaden är 79kr/månad eller 799 kr per år för att använda RättVisat på Android. Betalning sker via kort, VISA eller Mastercard.
För IOS så är det för tillfället kostnadsfritt
Börja med att registrera dig i appen med din e-post och ett lösenord. När du registrerat dig kan du direkt starta RättVisat och testa alla funktioner. Efter en testperiod så får du ett meddelande(endast för Android) om att du behöver teckna ett abonnemang för att RättVisat ska fortsätta att fungera. Du köper ditt abonnemang via en länk i appen.
Om du väljer att inte teckna ett abonnemang så kommer appen att sluta fungera tills abonnemang har tecknats. Efter 36 månader raderas all data.
Under hela utvecklingsprocessen har vi diskuterat säkerhetsaspekten och att det är viktigt att den information som läggs i appen är skyddad. Datasäkerhet innehåller flera delar.
Nordlo, det företag som äger servern där informationen lagras, ansvarar för säkerheten från sitt håll medan vi från Bräcke diakoni ser till att de gör sitt bästa för att hålla den säker. Servern finns i Sverige.
Webbappen är skyddad genom att användarna måste logga in med ett personligt lösenord. Ju längre och svårare och mer privat lösenord, desto säkrare.Den personliga information som läggs in i appen väljer personen själv att lägga in och tar därmed ansvar för den enligt användarvillkoren. Vilka som får ta del av vilken information styrs av de behörigheter och sekretessgrupper som ägaren väljer att dela ut för varje person som ska bjudas in. Det finns också en möjlighet att genom en enkel inställning blockera allt innehåll för alla inbjudna om man misstänker att något lagts in som man upptäcker att det inte borde delas.
Bräcke diakoni tillhandahåller en plattform där personer kan lägga in sin information och har inte nytta eller tillgång till informationen som läggs in. IT-ansvariga som går in i servern för underhållsarbeten eller uppdateringar kommer kunna se information men har inte behörighet att läsa den. Det finns inget personuppgiftsansvar hos Bräcke diakoni eller företaget som tillhandahåller servern.
Dem som du själv visar din information för från ditt konto och de som du delat din information med, som följer dig.